• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ikano bank sökte på advisa

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
696
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Pratat med ikano nu och nu har de gjort en ny kreditbedömning, dock så höjdesräntan med 0,10% och då var de tvungna att skicka ut nytt skuldbrev via snigelpost! Suck,
De trodde jag skulle få det på fredag och sedan om jag hinner lägga på lådan imorrn så löser det sig på fredag.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 422
Mottagna reaktioner
13 485
Poäng
8 917
Är det någon annan om har fått verifiera sin inkomst via Instantor i samband med en låneansökan hos Ikano?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 422
Mottagna reaktioner
13 485
Poäng
8 917
Har Ikano någon app eller liknande?
 

Fadedfromblack

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
30 Oktober 2021
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Jo jag skickade skuldebrevet via post men fotade lönespec och arbetsgivarintyg och skickade det på mailen. Men det hade kanske nog gått bra att göra allt på mailen kanske? Vet inte. En gång svara dem att jag behövde komplettera. Besked via post. För mig iaf
(Pengarna blev utbetalda först sen fick jag brev i brevlådan om besked) :p
En fråga: i beskedet, står det exakt vilka lån som blev kvittade eller bara allmänt summan? Vill inte att min medlåntagare ska få ett brev hem där det står exakt vilka lån som är lösta osv.
 

Fadedfromblack

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
30 Oktober 2021
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Det är klart om lånet är upplagt och skuldebrevet påskrivet.
Det kan visserligen gå åt pipan om bara skuldebrevet är påskrivet (gjorde det för mig med Bluestep) men är båda momenten finito då kan ingenting längre gå snett.
Med upplagt vad menar du exakt? Jag ser mitt lån om jag loggar in på Mina sidor. Det står ”ursprungligt belopp 350 000” men på summa står det 0. Ett autogiro är förberett ser det ut som. Kan jag tolka det som att det är klart? Eller måste summan för lånet ändras från 0 till 350 000 först innan jag kan vara säker på att det är slutgiltigt?
 
Senast ändrad:

Wbalo90

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
8 Mars 2020
Meddelanden
66
Mottagna reaktioner
27
Poäng
102
Tjena slängde in en ansökan på Advisa och fick lån med medsökande nytt lån. Upplagt och signerat skuldebrev. Är det i box eller kan det komma kompletteringar? Någon som har erfarenhet på senare tid?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp